Aşure gerçekten mucize bir tatlı.Bana göre bereket,dostluk,paylaşım demek.Allah kısmet ettikçe her sene aşure ayında yapmayı kural edindiğim bir tarif.Çünkü bereketine çok inanıyorum.
Bu aşureyi yaparken de tencere başında dua ederek karıştırdım.Dedim ki Allahım bu tatlıyı bereketli kıl yiyene de,evine girene de şifa ve mutluluk ver.İşlerine ve evlerine bereket ve huzur ver,sağlıklı uzun ömürler nasip et.
İnşallah seneye tekrarı nasip olur.Aslında aşure ayı dışında da yapılabilir zor bir tatlı değil fakat el oyaladığı için mi bilinmez diğer zamanlar çok sık yapılmaz.
Tabir-i caizse neredeyse kazanla yaptım koca bir tencere komşulara aileme elimin yetiştiği kadar dağıttım Allah kabul etsin inşallah.Daha az yapmak isterseniz vereceğim ölçünün yarısı kadar yapabilirsiniz.
Malzemeler
  • 1 kg buğday
  • 5 su bardağı fasulye
  • 5 su bardağı nohut
  • 1 su bardağı pirinç
  • 4 su bardağı süt
  • 1 su bardağı kuru üzüm
  • 1 su bardağı küçük küçük kesilmiş kuru kayısı
  • Şeker (ağız tadınıza göre)
  • 1 fiske tuz

Bir gece önceden iyice ayıklayıp ova ova yıkadığım buğdayı düdüklümde haşladım.Yine bir gece önce fasulye ve nohutumu da haşlayıp hazır ettim.Ertesi sabah koca tencereme boşalttığım buğdayımı sıcak su ile biraz açtım.İçerisine nohutu,fasulyeyi ve pirinci ekledim.Sütümü ilave ettikten sonra kaynamaya bıraktım.Ben aşureyi ne kalıp şeklinde çok katı ne de çok sulu sevmiyorum.Zaten pişerken biraz sulu gibi gözüksede kaselere boşalttıktan sonra soğuyunca biraz daha koyulaşıyor.

Aşure kaynarken üzümleri ve kayısıyı da koyarak iyice dipten karıştırdım.En son şekerini verip kaselere boşalttım.Şeker ölçüsü vermedim.Çünkü herkesin tatlıdan anladığı farklıdır.Kimi tatlıyı çok tatlı kimi daha az tatlı sever.

En son üzerini dövülmüş ceviz ve fındık,tarçın çok küçük kesilmiş kayısı,kuru incir,nar kuş üzümü ile süsledim.

Afiyet olsun,yiyene şifa olsun can olsun inşallah Herkese 2010 yılının şu son haftasında güzellikler ve iyilikler diliyorum.

Sevgiyle ve sağlıkla kalın.......................

Tarifi Paylaş Facebook Twitter Google+
 
Kolay Tarif