Merhabalar:)
Mutlu pazarlar ve mutlu haftalar sevgili dostlar :)
Memleket hasretlerini dindirdiğim okurlarımdan aldığım birbirinden güzel mailler keyfimi iyice yerine getirdi:) Meğer Kastamonu' ya hasret ne çok okurum varmış:) İyiki varsınız..
Şu anda ben de memleket hasreti ile yanıp tutuşuyorum ama ne yaparsınız, dünya hayatı, ekmeğin nerede ise oradasın..Dilerim ki Allah tüm hasretlik çekenlerin hasretlerini dindirir tez elden..
Efendim bahar kah sıcak, kah soğuk şekilde geldi:) Hıdırelleze kaldı beş gün:) Yaz başlayacak artık:)
Çileklerde tezgahlarda mis kokulu:)Elime geçen heryerde kullanmak, o güzel kıpkırmızı hallerini fotoğraflamak istiyorum sürekli:)
Bu kez bir tart yapayım istedim.. Çilekle çikolatayı ben çok yakıştırdığım için çikolata da kullandım bol bol:) Nefis bir tart oldu:) Şiddetle tavsiye ediyorum sizlere de:)
Bir de ziyaret etmeyi ihmal ettiğim arkadaşlarım:) kusuruma bakmayınız.. Telafi edeceğim inşallah:) Bugünlerde biraz yoğun ve heyecanlıyım :)

Malzemeler:
Tart Hamuru İçin:
125 gr. margarin
1 su bardağı pudra şekeri
1 su bardağı toz fındık
1 adet limonun kabuğunun rendesi
1 yumurta
2,5-3 su bardağı un

Kreması için:
3 su bardağı süt
2 çay bardağı şeker
1 çay bardağı un
2 tatlı kaşığı tepeleme mısır nişastası
1 yumurta sarısı
1 limonun kabuğunun rendesi

Arasıne ve üzerine:
Çikolata parçacıkları
Çilek
Çikolatalı kremşanti
Glazür çikolata
Islatmak İçin: Meyve Suyu

Yapılışı:
Tart hamuru için; Margarin ve pudra şekeri derin bir kap içerisinde yoğurulup içine sırası ile, yumurta, limon kabuğu rendesi, fındık ve un eklenerek iyice yoğrulur..
28  cm. lik kalıp içerisine el yordamı ile açılark yayılan hamur, önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında 20-25 dk. pişirilip soğutulur.
Fırından çıkıp soğuyan tart hamuru meyve suyu ile ıslatılır.
Kreması için; Tüm malzemeler karıştırılıp karıştıra karıştıra pişirilir..Ilınması için bir kenara alınır..
Çikolatalı kremşanti çırpılıp, bir kısmı süsleme için ayrılır. Kalan şanti, pişip soğumuş olan tart hamurunun üzerine sıvanır.
Şantinin üzerine çilek ve çikolata parçacıkları serpilir, hazırlanan muhallebi meyvelerin üzerine dökülür.. En üst kısmı da çilek parçacıkları ile süslenip, eritilen glazür ile zevke göre süslenir.
12 saat buzdolabında dinlendirilen tart, dilimlenerek servis yapılır..

Afiyet bal şeker olsun :) Tarifi Paylaş Facebook Twitter Google+
 
Kolay Tarif