Ispanakli pastayi ilk duydugumda belki bircok arkadasim gibi tadi acayip birsey olan bir pasta olarak düsünmüstüm. Ama cogu arkadaslarimin deneyip olumlu sekilde konusmalarindan sonra, bu pastayi mutlaka denemeliyim dedim ve denedigimde tadi cok hosuma gitti. Ispanaktan biraz bile olsun bir tat yoktu, zaten sanirim icine konulan vanilya onun tadini bastiriyor. Gecen gün yaptigimda benim oglanlar da yesil yesil renkli bir pasta gördüklerinde onlarin tepkisi "iiiiiiiiiiiiiiiiiiii, bu nebicim bir pasta böyle" dediler ama tadina baktiklarinda "hmmmmmmm, cok güzelmis" diye olumlu tepkilerini alinca ben de sevindim dogrusu, cünki onlara kolay kolay yemek begendiremiyorum. Cogu annelerin poblemi bu, cocuklarin yemek secmesi...Bu pastayi bu haftaki PDCS etkinligin ev sahibesi olan sevgili arkadasimiz http://capankizimutfakta.blogspot.com/ a gönderiyorum. Kolay gelsin!

Tarife geceyim artik.


Malzemeler:

3 adet yumurta

yarim su bardagi siviyag

1 su bardagi tozseker

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

1 kase dolusu ispanak püresi (burada dondurulmus küpler halinde hazir olarak satilanlardan 12 küp kullandim, bu da 1 kase kadar geldi)

1 ve 3/4 su bardagi kadar un


icine;

2 adet muz


Üzerine;

500 gr taze krema,

1 corba kasigi tozseker,

2 paket krema sertlestiricisi


Yapilisi:

Oda sicakligindaki yumurtalari seker ile birlikte rengi iyice acilana kadar mikserle cirpin, siviyagi da ekleyip biraz daha cirpip ispanak püresini ekleyin (Ispanaklari robotte püre haline getirebilirsiniz). Una kabartma tozunu ve vanilyayi ekleyip karisima katip mikserin düsük ayarinda un karisincaya kadar cirpin. Kelepceli kek kalibinizi yaglayip kek hamurunu döküp, önceden isitilmis 180 dereceli firinda yarim saat kadar pisirin. Kek pisip soguduktan sonra ikiye kesin ve bir kenarda bekletin. Kremayi, seker ve krema sertlestiricisini derin bir kaba alip, krema sertlesene kadar cirpin. Kekin kenarlarindan ince ince kesip robotta cekin. Kekin yarisina kremayi (yarisini) sürüp dilimlenmis muzlari üzerine yerlestirip diger yarisini üzerine kapatin ve kalan kremayi keke sürün. Robotta cekilen kek kirintilarini pastanin üzerine serpisitirip buzdolabinda birkac saat beklettikten sonra servis yapip afiyetle yiyin.
Tarifi Paylaş Facebook Twitter Google+
 
Kolay Tarif